הקצין שהוביל את מחאת הטייסים – הושעה מתפקידו

קובי פינקלר No Comments on הקצין שהוביל את מחאת הטייסים – הושעה מתפקידו

אל"מ ג' שהוביל את מחאת הטייסים המשרתים במילואים, הושעה מתפקידו מאחר שפעל בניגוד להנחיותיו של מפקד החיל. מצה"ל נמסר: "צה״ל מוקיר את משרתיו במילואים, מכבד את זכותם כאזרחים לפעול על פי צו מצפונם, לצד הותרתו מחוץ לכל מחלוקת ציבורית"

צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשבוע שעבר, 37 מתוך 40 טייסי מילואים בטייסת קרב בחיל האוויר הודיעו למפקד החיל שלא יתייצבו לאימון שתוכנן להם, וזאת כמחאה על הרפורמה במערכת המשפט.

הצעד הדרמטי עורר סערה, והרמטכ"ל, אף הזהיר את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט כי המשך הרחבת המחאה בתוך הצבא – עלול לפגוע בכשירות צה"ל למלחמה.

אמש, קיים מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, שיח פיקודי עם אל״ם (מיל׳) ג׳. השיח עסק בהמשך שירות המילואים של אל"ם (מיל׳) ג' לאור התנהלותו סביב אירועי השעה.
בסיום השיחה הודיע מפקד חיל האוויר לקצין כי לאור התנהלותו, לא יוכל להמשיך במילואים עד הודעה חדשה, מאחר שפעל בניגוד להנחיותיו של מפקד החיל, באופן שלא הולם את דרגתו ומעמדו של הקצין.

דובר צה"ל מוסר כי "הקצין יהיה רשאי להביא את טענותיו בפני הרמטכ"ל, טרם קבלת החלטה סופית בעניין המשך שירותו. צה״ל מוקיר את משרתיו במילואים, מכבד את זכותם כאזרחים לפעול על פי צו מצפונם, לצד הותרתו מחוץ לכל מחלוקת ציבורית, לשם שמירה על כשירותו של צה"ל ואמון הציבור בו".

 



0 תגובות